Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2014

Ο βιβλιοκουμπαράς


Πριν από ένα μήνα, έγραφα για τα Φρέσκα βιβλία που αγόρασα. Μέσα από τα σχόλια προέκυψε ένα όμορφο θέμα που δεν είχε περάσει από το μυαλό μου ότι μπορεί να ενδιαφέρει έναν βιβλιόφιλο. Όμως, δεν άργησε ν’ ακολουθήσει και η δεύτερη και η τρίτη σκέψη, ώσπου κατέληξα στο συμπέρασμα ότι πράγματι μπορεί κάποιος να θέλει να μάθει περισσότερα γι’ αυτό και πώς λειτουργεί στην πράξη. 

[Οπωσδήποτε για κάποιον που θέλει να διαβάσει ένα βιβλίο υπάρχει η δυνατότητα να το δανειστεί από τη δημοτική βιβλιοθήκη της περιοχής του, να το αναζητήσει (αν υπάρχει ελεύθερο) στο διαδίκτυο, να το βρει από κάποιο φίλο του, να το ανταλλάξει με κάποιο δικό του κ.ο.κ.]

Τι γίνεται λοιπόν στην περίπτωση μου, που θέλω να έχω δικά μου τα βιβλία που διαβάζω; Πώς μεθοδεύω την απόκτησή τους;

Μιας και υπάρχει ζωή έξω από τα βιβλία που όμως «ακουμπά» σ’ αυτά, γιατί είναι αδύνατο να περάσει μέρα χωρίς να διαβάσω έστω μία σελίδα, προκειμένου να χαλιναγωγήσω την καταναλωτική μου μανία που τα αφορά αποκλειστικά, εδώ και τρεις μήνες άρχισα να αποταμιεύω χρήματα σ’ έναν κουμπαρά και να αγοράζω μόνο με όσα συγκεντρώνονται εκεί.

Παλαιότερα τύχαινε να βγω μια σαββατιάτικη βόλτα και δεν κρατιόμουνα, υπέκυπτα στον πειρασμό, όλο και κάποιο βιβλίο αγόραζα. Τώρα με το εύρημα του «βιβλιοκουμπαρά» είναι διαφορετικά, οι αγορές μου είναι πιο ελεγχόμενες και προγραμματισμένες.


Ο κουμπαράς είναι μεταλλικός, τύπου χρηματοκιβώτιο, πράγμα που σημαίνει ότι δε σπάει και μπορώ ανά πάσα στιγμή να τον ανοίξω και να μετρήσω τα χρήματα που έχει μέσα. Κάθε φορά (όχι υποχρεωτικά κάθε μέρα) ρίχνω ό,τι μπορώ. Από 1 μέχρι 5 ευρώ τις καθημερινές κι αν το Σάββατο δω ότι έχω το περιθώριο θα του βάλω και 10 ευρώ (αυτό βέβαια έχει συμβεί μόνο μια φορά). Σταδιακά και μέχρι να διαβάσω τα βιβλία που θέλω, μαζεύεται το ποσό που θέτω ως αρχικό στόχο. Βέβαια, η βιβλιοθελωλίστα συνέχεια τροποποιείται, προσθαφαιρούνται παλιές εκδόσεις, νέες, οικονομικοί τίτλοι και μη. 

-Αρχή νηπιακής, κοριτσίστικης σκέψης,
Κατά ένα περίεργο λόγο, ο στόχος είναι τα 36,50 ευρώ. Είναι λίγο πάνω από το 30, κάτω από το 40 και ένα τσικ από το πεντάευρο (γέλια). Τραγικό τώρα που το διαβάζω, αλλά συνειρμικά έχω καταλήξει σ’ αυτό. Τα 30 μου φαίνονται λίγα, γιατί όλο και κάτι θα προκύψει από τους οικονομικούς τίτλους που θα συμπληρώσω, ενώ τα 40 πολλά.
 Τέλος νηπιακής, κοριτσίστικης σκέψης.-

Σήμερα, έχει περάσει ένας μήνας από την τελευταία μου αγορά και ο βιβλιοκουμπαράς έχει γεμίσει με 32 ευρώ. Και εννοείται πως άρχισα να ετοιμάζω τη λίστα με τα επόμενα βιβλιαράκια μου.

Στο μεταξύ, έχω ήδη διαβάσει τα 5 καινούργια του Booktalks και είμαι στο τελευταίο, το «Τρίτο ράιχ» που παρεμπιπτόντως μου θυμίζει πολύ τα βιβλία του Γκιγέρμο Μαρτίνες. Είναι ατμοσφαιρικό, πυρετικό θα έλεγα. 

Για την ώρα θέλω μόνο να διαβάζω…

Μου φαίνεται θα επιδοθώ σε ανάρτηση τύπου video για τα διαβάσματα των προηγούμενων ημερών :-P

Υ.Γ. Ο βιβλιοκουμπαράς μου διαθέτει δύο επίπεδα. Στο κάτω αποταμιεύω για τον μικρούλη μου. Δεν του ρίχνω πολλά, γιατί αυτός ο καλλικατζαράκος έχει περισσότερα βιβλία από μένα και αρχίζω να θυμώνω,… ;-)

15 σχόλια:

  1. καλημέρα!
    καλως σε βρήκα!
    δε ειδα σε φιλικο μπλοκ και λεω για να ριξω μια ματια! :)

    τι ομορφο μπλοκ που εχεις!
    ευχομαι να σου αρεσει και το δικο μου και να τα λεμε!

    καλως σε βρηκα λοιπον! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα!
      Χαίρομαι που σου αρέσει το ιστολόγιό μου κι ελπίζω να βρεις κάποια ενδιαφέρουσα πρόταση βιβλίου που να σε οδηγήσει στην ανάγνωσή του.
      Ευχαριστώ για την πρόσκληση, θα σ' επισκεφτώ :-)

      Διαγραφή
  2. Ναι άλλα άμα εκεί που περπατάς δεις ένα βιβλιαράκι σε πολύ καλή τιμή θα κρατηθείς και δεν θα το πάρεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πρώτο πράγμα που έκανα μόλις διάβασα αυτή την ερώτηση, ήταν να βάλω τρανταχτά γέλια. Μουσίτσα! Μ΄έχεις καταλάβει! Αν θα το έπαιρνα λέει; Θα το άρπαζα! Χαχα!
      Την πάσα αλήθεια, αν έμενα σε μεγαλούπολη, όπου η αγορά είναι πολύ μεγαλύτερη και οι ευκαιρίες περισσότερες, θα ήταν αδύνατο να συγκρατηθώ.
      Όμως, ευτυχώς οι καλοί βιβλιοπώλες της επαρχιακής πόλης που μένω "ευνοούν" την αυτοσυγκράτησή μου, γιατί δεν έχει τύχει να δω κάποιο βιβλίο σε καλύτερη-χαμηλότερη τιμή στα μαγαζιά τους.
      Βιβλία προσφοράς υπάρχουν σε στάντς έξω από χαρτοπωλεία, αλλά καμιά φορά δεν είδα κάτι που να θέλω να το διαβάσω.

      Διαγραφή
  3. Πρέπει να το κάνω κι εγώ αυτό... Είμαι αδιόρθωτη! Ξοδεύω πολύ περισσότερα απ' ό,τι θα έπρεπε στα βιβλία (και μόνο σε αυτά)! Είμαι σαν εσένα, θέλω να τ' αγοράζω... Πολύ καλη ιδέα ο κουμπαράς, αν μπορείς και κρατιέσαι ένα μήνα χωρίς να ξοδέψεις σε βιβλίο είσαι σε πολύ καλό δρόμο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ μόνο σε βιβλία ξοδεύω, όμως νιώθω ενοχές στο βαθμό που το κάνω τη στιγμή που δεν προλαβαίνω να τα διαβάσω. Έπρεπε κάποια στιγμή ν΄αρχίσω να διαχειρίζομαι το πάθος μου πιο ορθά.
      Νομίζω ότι πλέον με τον κουμπαρά το ελέγχω και νιώθω καλύτερα με τον εαυτό μου :-)

      Ε, εντάξει... εννοείται πως χαίρομαι που σου βάζω ιδέες! Αν το εφαρμόσεις, θα χαρώ να μας γράψεις πώς τα πήγες.
      Φιλάκια στις κουκλίτσες σου!

      Διαγραφή
  4. αχαχχαα ! Γέλασα για το μικρό που έχει περισσότερα! Όνειρο ζωής ήταν όταν κάνω παιδιά να τους αγοράζω συνέχεια βιβλία. Δεν ξέρω ανστο έχω πει ξανά, αμέσως μετά το πτυχίο δούλεψα ένα φεγγάρι σε βιβλιοπωλείο.... εκεί να δεις διάβασμα που είχα κάνει...και αγωνία μη τσαλακώσω το βιβλίο...τέλος πάντων. Το παιδικό τμήμα ήταν το στοιχείο μου.... Το λατρεύω το παιδικό βιβλίο... ( κι έχω κι ένα μοναδικό μισοτελειωμένο βιβλίο στο συρτάρι...παιδικό είναι).
    Τη βρήκα πολύ ωραία την πρόταση-σκέψη σου...αλλά με ντροπή δηλώνω ότι με περιμένει μια εικοσάδα αδιάβαστη ήδη... ανάμεσα στα οποία κι ένα βιβλίο από το 1993!!! Αλλά επειδή με ξέρω ...ακόμα κι αν αργήσω ..θα τα καταφέρω!
    Φιλιά πολλά και καλές αναγνώσεις!

    ΥΓ: το σημερινό σου σχόλιο, με συγκίνησε! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη στεναχωριέσαι Αριστέα μου, κι εγώ έχω 15 που με περιμένουν, αλλά ξέρω τί θα κάνω μ΄αυτά και εν καιρώ θα γράψω ένα σχετικό κείμενο.

      Όταν σκέφτεσαι τα αδιάβαστα βιβλία σου, κάτι σε πιάνει και νιώθεις ανεπαρκής. Όμως όχι. Πάρε/δανείσου κάποιο άλλο, ξεκίνα μ΄αυτό που για πρώτη φορά κρατάς στα χέρια σου και θα δεις. Το ένα θα φέρει το άλλο και στο ενδιάμεσο και κάποιο από τα αδιάβαστα, οπότε η λίστα σιγά-σιγά θα κατεβαίνει.
      Θα έρθει η ώρα για όλα,...

      Υ.Γ. Ήταν το θέμα τέτοιο, που δε γινόταν να μη σου γράψω τη στιγμή που το είδα...:-) ♥

      Διαγραφή
  5. Να μην σας πω πόσα περιμένουν εμένα. Τα κόβω με το μάτι γύρω στα 100. Αλλά που θα πάει, θα πειθαρχηθώ. Κάποτε. Και τότε... θα πάρω βιβλιοκουμπαρά.
    [μάλλον ποτέ].

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει, για σένα τόσα είναι καλά κουκλίτσα μου. Έχεις διαβάσει τα άπειρα βιβλία. Τα 100 ωχριούν μπροστά τους.
      [Άτακτο κορίτσι].

      Διαγραφή
  6. Μ' αρέσουν πολύ οι αναρτήσεις σου που ξεφεύγουν από τη βιβλιοκριτική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένας φίλος αυτά τα πιο ανάλαφρα θέματα τα ονομάζει "book culture". Δεν έχει δίκιο; Τα βιβλία και η αγάπη μας γι' αυτά είναι μια ολόκληρη στάση ζωής που δεν μπορεί για μένα να στέκεται έξω από την ανάγνωση.

      Διαγραφή
    2. Σωστά. Απλώς αυτό που εννοούσα είναι ότι οι αναρτήσεις σου που είναι ανεξάρτητες από αυτή καθεαυτή την ανάγνωση κάποιου βιβλίου είναι πολύ ενδιαφέρουσες. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσες να γράψεις και κάτι δικό σου, που πιστεύω ότι θα ήταν αξιόλογο.

      Διαγραφή
  7. Γεια σας!Μόλις ανακάλυψα αυτόν τον ιστιότοπο,και δηλώνω ενθουσιασμένη!Εγω δυστυχώς δε διάβαζα μια ζωή(καλά 21 είμαι,ελπίζω πως προλαβαίνω!!),αλλά πλεον το κάνω και νιώθω απίστευτα ευτυχισμένη!Σήμερα τελείωσα και "το άρωμα",βιβλιο που με εντυπωσίασε σε σημείο που πλεον φοβάμαι ότι δε θα ξαναβρώ κάτι παρόμοιο.Το θετικό είναι ,ότι βρήκα στη γειτονιά μου ένα βιβλιοπωλείο,με έναν άνθρωπο βγαλμένο πραγματικά από μυθιστόρημα,ο οποίος έχει διαβάσει ΤΑ ΠΑΝΤΑ ,και με βοηθάει απίστευτα ,αν και είναι λιγάκι αυστηρός!Τα βιβλία είναι μεταχειρισμένα (αγοράζω κλασσικής λογοτεχνίας)και βρίσκω μέχρι και με 2 ευρω,σε καλή κατάσταση.Δε ξέρω αν επιτρέπεται να γράψω τη διεύθυνση,περιμένω απάντηση σε αυτό,και ευχαρίστως να τη δώσω!Στο παγκράτι είναι παρεπιπτόντως,Αθήνα.Συνεχίστε τη καλή δουλειά,και καλώς σας βρήκα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...