Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2014

Φρέσκα βιβλία #2




Εντάξει. Αισθάνομαι πολύ χαρούμενη, όταν αποκτώ καινούργια βιβλία και όσο κι αν προσπαθώ να κρυφτώ, το χαμογέλό μου θα ξεπηδά από την οθόνη μου και θα φτάνει ως τη δική σας.
Τα αγοράσαμε με τον σύζυγό μου πριν από δυο βδομάδες σ' ένα ταξίδι-αστραπή στη συμπρωτεύουσα, όλα σε πολύ καλές τιμές. 


Αυτό θα είναι για μένα το πρώτο βιβλίο του Μουρακάμι κι εύχομαι ν’ ακολουθήσουν κι άλλα. Δεν έχω ιδέα για το Κουρδιστό πουλί, αλήθεια. Απλά το πήρα. Πρόταση μιας αναγνώστριας του ιστολογίου, της Rosa Mund.


Aπό καιρό ήθελα να διαβάσω Έβερετ, βλέποντας εγκωμιαστικά σχόλια για τη γραφή και τα έργα του στα φιλικά βιβλιοϊστολόγια. Καταπιάνεται με τις έννοιες του ρατσισμού, της φυλετικής διαφοροποίησης, της πολιτικής, των μηχανισμών που κινούν τα λογοτεχνικά πράγματα.


Για τους Αγριόκυκνους άκουσα μόλις πήρα το πτυχίο μου. Όμως, ήταν πάντοτε πολύ ακριβοί για μένα. Τα 21 ευρώ της προσφοράς σίγουρα ήταν το πιο θελκτικό ποσό που θα μπορούσε να έχει το βιβλίο, ώστε να με συνοδεύσει ως το ταμείο. Μέσα από την αυτοβιογραφία τριών γενεών γυναικών περνούν μπροστά από τα ματιά μας εκατό χρόνια από την πρόσφατη ιστορία της Κίνας, πριν και μετά την επανάσταση του Μάο. 
Όπως μου είπε μια φίλη μου, οι Αγριόκυκνοι δεν είναι ούτε ιστορία, ούτε λογοτεχνία. Είναι ένα έργο που σε βοηθά να γνωρίσεις την ιστορία και τον πολιτισμό μιας χώρας, που αποτυπώνεται μέσα από τη φόρμα της "αυθεντικής", λογοτεχνικής μαρτυρίας.


Πώς σας φαίνονται;


Υ.Γ.1 Έχω κολλήσει στην ανάγνωση του Τρίτου Ράιχ του Ρομπέρτο Μπολάνιο, το οποίο δεν μ’ ενθουσιάζει. Δεν ξέρω γιατί, αλλά το περίμενα καλύτερο. Οι μέρες περνούν κι εγώ είμαι ακόμη στις σελίδες του. Άγχος…
Υ.Γ.2 Θα ακολουθήσουν κι άλλα Φρέσκα βιβλία, γιατί ο κουμπαράς μου έμεινε ανέπαφος. Χιχι!

15 σχόλια:

  1. το κουρδιστό πουλί είναι ένα από τα πολύ αγαπημένα μου βιβλία. νομίζω ότι όσο περνάνε τα χρόνια γίνεται κάτι σαν ''σύγχρονο κλασικό''.
    καλοδιάβαστα!

    θ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω, πως θέλει μαεστρία να καθιερωθείς στις συνειδήσεις των σύγχρονων αναγνωστών. Οπότε και μόνο από αυτή την άποψη, πρέπει να είναι πολύ καλό.
      Ευχαριστώ πολύ-πολύ θ.

      Διαγραφή
  2. Καλοδιάβαστα όλα!
    Τους "Αγριόκυκνους" δεν τους έχω διαβάσει,τα άλλα δυό είναι αποκτήματα πάντως. Σε όλον τον Έβερετ έχω ιδιαίτερη αγάπη, το "Σβήσιμο" όμως είναι το αγαπημένο μου από τα βιβλία του,οπότε περιμένω την γνώμη σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω πως αγαπάς το "Σβήσιμο" και σε είχα στο μυαλό μου όταν το αγόρασα. Μακάρι να μου ανοίξει την πόρτα και για τα υπόλοιπα της σύγχρονης αμερικάνικης λογοτεχνίας.
      Εύχομαι οι "Αγριόκυκνοι" να γίνουν η δική μου πρόταση για σένα :-)

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα Α.!

    Σε προηγούμενη ανάρτηση είχες αναφερθεί ξανά στο Τρίτο Ράιχ αλλά επειδή έδειξες συγκρατημένο ενθουσιασμό, είπα να κάνω υπομονή και να περιμένω την βιβλιοπαρουσίασή σου. Τώρα υποψιάζομαι ότι μάλλον δε θα υπάρξει τέτοια, οπότε μπορώ να σου πω ότι ούτε και σε έμενα άρεσε, μην νιώθεις ενοχές. Δε ξέρω πού ακριβώς βρίσκεσαι στο βιβλίο αλλά, αν μπορώ να σε παρηγορήσω με αυτό, από τη μέση και ύστερα γίνεται ελαφρώς (όσο πατά η γάτα!) καλύτερο!

    Εγώ το τελείωσα σε κάτι λιγότερο από δύο μέρες, βοήθησε και πολύ η ρέουσα αφήγηση του Μπολάνιο. Με τον Μπολάνιο και τα πεζά του Μπουκόφσκι, αφήνομαι σε τόσο γρήγορες αναγνώσεις, με γοητεύει η αφήγηση ίσως και περισσότερο από το περιεχόμενο! Αν όμως πλήρωνα για το Τρίτο Ράιχ (και ακόμα χειρότερα, όσα απαιτεί η καλαίσθητη κατά τα λοιπά, Άγρα) θα ένιωθα σίγουρα εξαπατημένος. Να' ναι καλά ο αδερφός που πλήρωσε αυτός αντί για μένα (σ' αυτόν μάλλον άρεσε, οπότε πιάσαν τόπο τα λεφτά!!).

    Ταυτίστηκα λίγο με τον ήρωα και την ψυχολογία που έχει απέναντι στο παιχνίδι-άθλημα που απορροφά μεγάλο μέρος της σκέψης του. Καταλαβαίνω κάπως αυτούς που παίζουν παιχνίδια στρατηγικής, πόκερ ή και σκάκι (το οποίο παίζω και εγώ). Κατά τ' άλλα, έχω ξεχάσει όλα τα υπόλοιπα!

    Μένει όμως, η εκπληκτική αφήγηση του Μπολάνιο και αυτό είναι μεγάλο προσόν! Παραφράζοντας τον Μαρλώ που έλεγε ότι "Κουλτούρα είναι αυτό που μένει όταν όλα έχουν χαθεί", στην περίπτωση Μπολάνιο, αφήγηση είναι αυτό που μένει όταν όλα έχουν χαθεί!

    Υ.Γ. Ελπίζω να σε έπεισα να το φθάσεις ως το τέλος! Για χάριν της αφήγησης!!! :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαραμπού καλά κάνεις και μου γράφεις πως δεν σου άρεσε, γιατί είχα αρχίσει να πιστεύω πως κάτι δεν πάει καλά με μένα. Είμαι σχεδόν στη μέση του βιβλίου και αγκομαχώ να το τελειώσω.
      Συμφωνούμε πάντως, πως το "Τρίτο ράιχ" είναι βιβλίο πυρετικής έντασης και ο Μπολάνιο εξαιρετικός τεχνίτης στην αφήγηση.

      Σε ζηλεύω που μπορείς και διαβάζεις μονοκοπανιά τα βιβλία σου. Εγώ δυστυχώς δεν προλαβαίνω. Με κυνηγάει ο χρόνος (και ο μικρός με τα δικά του βιβλιαράκια).

      Ευχαριστώ για το σχόλιο και τις επιφυλάξεις σου να το αφήσεις σε προηγούμενη ανάρτηση, μη και τυχόν με προδιαθέσεις αρνητικά απέναντι στο βιβλίο.

      Υ.Γ. Δεν ξέρω αν θα γράψω γι' αυτό, στ' αλήθεια. Αλλά μιας που το ξεκίνησα θέλω να το τελειώσω...

      Διαγραφή
    2. Μη νομίζεις, δε διαβάζω όλα τα βιβλία μονοκοπανιά και ειδικότερα τον τελευταίο καιρό μού βγαίνουν πολύ άστοχες οι επιλογές των βιβλίων και εκνευρίζομαι!

      Μπολάνιο και Μπουκόφσκι όμως, τα διαβάζω μονορούφι, είναι αξιοπρόσεκτη αναγνωστική παρέκκλιση. Με χαροποιεί που υπάρχουν κάποια βιβλία για τα οποία δεν χρειάζεται να σπρώχνω εγώ την ανάγνωση... με σπρώχνει εκείνη!

      Καλή συνέχεια... θα τα καταφέρεις! :Ρ

      Διαγραφή
    3. Ωχ, σε καταλαβαίνω απόλυτα... Το 'χω περάσει!

      Αυτό με το σπρώξιμο της ανάγνωσης, πόση, μα πόση αλήθεια κρύβει;

      Αχ, βαααχ!


      Y.Γ.1 Τί σε βρίσκουμε να διαβάζεις τώρα (απαγορεύεται ρητά να αναφέρεις άστοχο ανάγνωσμα :-P) ;
      Υ.Γ.2 Ο Μπουκόφσκι είναι αγαπημένος μου,...

      Διαγραφή
    4. Διαβάζω τους "Καρχαρίες" του Γιενς Μπιέρνεμπου (http://www.politeianet.gr/books/9789608338173-bjorneboe-jens-medousa-karcharies-155484).
      Έχω διαβάσει πολύ καλές κριτικές και παρακινήθηκα και από την παρουσίαση της Μαλακατέ για το άλλο του βιβλίο "Η στιγμή της ελευθερίας".
      Μια χαρά πάει αυτή η ανάγνωση (αλληλοσπρωχνόμαστε με διακριτικότητα!) και το φόντο της ιστορίας, που περιγράφει την ιστορία ενός ναυαγίου στις αρχές του περασμένου αιώνα, μου θυμίζει τις πρώτες αναγνωστικές μου αγάπες, με όλες εκείνες τις γοητευτικές και μυστήριες λέξεις της ναυτικής ορολογίας. Είμαι παιδί του Καββαδία, του Μέλβιλ και του Κόνραντ. Ουδέποτε το έκρυψα!

      Διαγραφή
  4. Τέλεια! Εύχομαι να χαρείς την ανάγνωση των καινούργιων σου βιβλίων. Τα άλλα δυο δεν τα ξέρω, αλλά τους αγριόκυκνους τους έχω κι εγώ, δεν τους έχω αρχίσει όμως ακόμα. (υπάρχει πάντα μια στοίβα με αδιάβαστα πλάι στο κρεβάτι μου, ποτέ δεν τελειώνει γιατί ποτέ δεν μπορώ να κρατηθώ να μην αγοράσω καινούργιο μέχρι να τα διαβάσω...)Το πήρα στα αγγλικά μεταχειρισμένο, το βρήκα σ' ένα περίπτερο στην Αθήνα 3 ευρώ! Μέχρι τότε η τιμή του ήταν και για μένα απαγορευτική. Άντε να δούμε, ελπίζω να είναι ωραίο!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πώς; 3 ευρώ; Μα πόσα χάνω τελοσπάντων; Ντρέπομαι που το λέω, αλλά τις ξένες γλώσσες που έμαθα τις έχω εγκαταλείψει και σε καμία περίπτωση δεν θα τολμούσα να διαβάσω λογοτεχνία που να μην είναι μεταφρασμένη στην ελληνική. Μήπως να το ξανασκεφτόμουν; :-P
      Πάντως η αρχική τιμή τους είναι 36 ευρώ χωρίς την έκπτωση του 10%.

      Κι εγώ το ελπίζω Γεωργία μου!

      Διαγραφή
  5. Λοιπόν και τα 3 είναι από τα αγαπημένα μου βιβλία. Εξαιρετικές επιλογές!
    Ο πρώτος σου Μουρακάμι, ε; Ζηλεύω, θέλω κι εγώ ξανά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Κατερίνα μου. Ελπίζω να μου αρέσει και να ακολουθήσουν κι άλλα δικά του :-)

      Διαγραφή
  6. Τη νιώθω τη χαρά σου! Ακόμα και τώρα που δεν προλαβαίνω θα αγοράσω ( για τη στοίβα που όλο και μεγαλώνει ) για τη χαρά...
    Με καλό να τα διαβάσεις.:))
    Καλό τριήμερο εύχομαι! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγόρασε, Αριστέα. Μια ιδέα είναι όλα, μέχρι να ξεκινήσεις την ανάγνωση.
      Ευχαριστώ πολύ!
      Κι εσύ καλά να περάσεις :-)

      Διαγραφή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...