Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2013

Το πιο αγαπημένο βιβλίο για το 2013



¨Φέτος αναγνωστικά ήταν για μένα μια καλή χρονιά, γιατί διάβασα βιβλία που από μικρή ήθελα να τα διαβάσω, όπως για παράδειγμα τον Ξένο του Καμύ ή τη Μεταμόρφωση του Κάφκα. Νομίζω ότι πλέον ήμουν έτοιμη γι' αυτά.
Μετά τη γέννηση του μικρού μου "δυσκόλεψα" ως αναγνώστρια, έγινα λίγο πιο απαιτητική. Κάτι που θα με "κρατούσε" πιο μπροστά τώρα το εγκατέλειπα στο λεπτό.
Το 2013 το μωράκι μου άρχισε να γίνεται παιδάκι, να μιλάει, να παίζει, να εκφράζεται σα μεγάλος. Διάβαζα περισσότερο νωρίς το πρωί, λίγο το μεσημέρι και λίγο το βράδυ. Μέσο όρο 3 ώρες/μέρα. Τα βιβλία που διάβασα πρέπει να φτάνουν τα 30. Αυτά για τα οποία έγραψα από τον Ιούνιο μέχρι και σήμερα είναι 17
¨.

Αυτό είναι το σχόλιό μου στο ιστολόγιο της Δάφνης Χρονοπούλου, στην ερώτηση πόσα βιβλία διαβάσαμε το 2013 και πόση/-ες ώρα/-ες διαβάζουμε την ημέρα (το κείμενο έχει ενδιαφέρον και ασχολείται με το ποιος ορίζεται ως αναγνώστης, τι επιλέγει να διαβάσει και πώς έχει διαμορφωθεί σήμερα η αγορά βιβλίου στη χώρα μας).

Ακολουθώντας την παράδοση αγαπημένων βιβλιοϊστολόγων, θα αξιολογήσω τα βιβλία για τα οποία έγραψα στο A BOOK BLOG ξεκινώντας από αυτό που με κέρδισε λιγότερο, για να φτάσω στο πιο αγαπημένο μου για το 2013.

Η αξιολόγηση είναι εντελώς υποκειμενική, (π.χ. η Μεταμόρφωση του Κάφκα από τη μια και το Σχετικά με τον Ροδερέρ του Μαρτίνες από την άλλη) και έχει να κάνει κατά βάση με τη γεύση που μου άφησαν, το αν και κατά πόσο κατάφεραν να μπουν στην καρδιά μου.


-Η κάθοδος των εννιά, Θανάσης Βαλτινός
-Η συζυγική ζωή, Σέρχιο Πιτόλ
-Το μέγαρο των χαστουκιών, Πασκάλ Μπρυκνέρ
-Σχετικά με τον Ροδερέρ, Γκιγέρμο Μαρτίνες
-Ο συλλέκτης, Τζων Φώουλς
-Η Μεταμόρφωση, Φραντς Κάφκα
-Το Παλιοκόριτσο, Μάριο Βάργκας Λιόσα
-Καλημέρα θλίψη, Φρανσουάζ Σαγκάν
-Στο café της χαμένης νιότης, Πατρίκ Μοντιανό
-Μετάξι, Αλεσσάντρο Μπαρίκκο
-Τοστ ζαμπόν, Τσαρλς Μπουκόφσκι
-Ο ξένος, Αλμπέρ Καμύ 
-Το στρίψιμο της βίδας, Χένρι Τζέιμς



Μετά από αρκετά ανικανοποίητα διαβάσματα, φέτος ήταν η πρώτη χρονιά που αφέθηκα στην ασφάλεια που προσφέρουν βιβλία που έχουν αντέξει στο χρόνο και έχουν ξεπεράσει γεωγραφικά μήκη και πλάτη. Η ανάγνωσή τους πραγματικά με δικαίωσε και είμαι πολύ χαρούμενη γι’ αυτό.

Φέτος διάβασα βιβλία στα οποία θέλω να επιστρέψω.


Ελπίζω το νέο έτος να φέρει πολλές λέξεις, πάμπολλα βιβλία και περισσότερο χρόνο γι’ αυτά!
Α! Και το δέμα του Άι Βασίλη κάτω από το δέντρο μου (με τις καινούργιες κυκλοφορίες):-)

Χρόνια πολλά με υγεία και διαβάζοντας πολλά και καλά βιβλία !


Υ.Γ. Η αλλαγή του χρόνου θα με βρει αγκαλιά με τις Μεγάλες Προσδοκίες του Κάρολου Ντίκενς, τις οποίες και φύλαξα γι’ αυτές τις μέρες.

9 σχόλια:

  1. Ωραία υποκειμενική λίστα...αντικειμενικά! Κλασικοφέρνεις και μου αρέσει...και δε μπορώ να σου εκφράσω πόσο χαίρομαι που θα διαβάσεις Ντίκενς με την είσοδο του 2014...περιμένω τη βιβλιοκριτική σου εναγωνίως. Καλή χρονιά να έχεις, να χαίρεσαι την οικογένειά σου και τα βιβλιαράκια σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ!

      Αγαπώ την κλασική λογοτεχνία, είναι αλήθεια. Δε με διαψεύδει σχεδόν ποτέ.

      Εγώ να δεις χαρά που κάνω... Ντίκενς+τζάκι+καφές=ευτυχία! :-P

      Καλή χρονιά με υγεία και καλά βιβλία!
      Τα φιλάκια μου στη μπεμπούλα σου :-)

      Διαγραφή
    2. Σ' ευχαριστώ πολύ! Το μπεμπάκι μου ανταποδίδει :)

      Διαγραφή
  2. Να τις πιάσω κι εγώ; Αδιάβαστο το έχω ακόμα το βιβλίο.
    Νομίζω ότι κι εγώ έτσι θα περάσω την πρώτη του χρόνου! Μπορεί όμως να ξεκινήσω το Σαν Χειμωνιάτικη Λιακάδα που το έχω από το Σεπτέμβρη να περιμένει!
    Καλή χρονιά με πολλά και καλά βιβλία εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μέχρι να τις πιάσεις...μετά δε μπορείς να τις αφήσεις απ' τα χέρια σου!
      Όποιο και να διαλέξεις εύχομαι να σε ανταμείψει!
      Καλή χρονιά με υγεία και βιβλία! :-)

      Διαγραφή
  3. Κάτι συμβαίνει νομίζω κι ο Καμύ έγινε πάλι επίκαιρος. Τον συναντώ συχνά τελευταία...
    Ωτραία βιβλία, σχεδόν όλα (Το σκουλαρίκι και το Παλιοκόριτσο μόνο τα βαρέθηκα―παρότι για το τελευταίο μια φίλη επέμενε ότι περιγράφει 'μια σας εμάς'..)

    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ πολύ!
      Θα συμφωνήσω με τη φίλη. Γράφοντας για το "Παλιοκόριτσο" είχα αναφέρει ότι ταυτίστηκα περισσότερο με την Οτίλια παρά με το "θύμα" της, τον Ρικαρντ-ίτο.
      Για τον Καμύ, τί να πω; Αγαπημένος τόσο όσο κανένας άλλος!

      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  4. Ομολογουμένως, ωραία η λίστα σου. Παρατηρώ, ως τζάνκι της ανάγνωσης, ότι ανάμεσα στους τίτλους της υπάρχουν 5 βιβλία που δεν έχω διαβάσει. Μόνο το "Συλλέκτη" θα ήθελα, πάντως.

    Λοιπόν, το 1986 αποφάσισα να σημειώνω σε ένα τετράδιο, ανά μήνα, τους τίτλους των βιβλίων που διαβάζω για σημείο αναφοράς, πέρα απο τη μνήμη μου, η οποία, προϊόντος του χρόνου, άρχιζε να μου παίζει παιχνιδάκια. Φέτος τελειώνει το τρίτο τετράδιο, όπου (από τα διαβασμένα 94 βιβλία) ξεχωρίζω:

    "Αλεξανδρινό κουαρτέτο" του Ντάρελ
    "Έτσι ισχυρίζεται ο Περέιρα" του Ταμπούκι
    "Το τούνελ" (β' ανάγνωση) του Σαμπάτο
    "Το κουρδιστό πουλί" του Μουρακάμι
    "Ο άρχοντας των μυγών" του Γκόλντινγκ
    "Τα χελιδόνια της Καμπούλ" του Χάντρα
    "Η μπαλάντα του λυπημένου καφενείου" της ΜακΚάλερς
    "Το κυνηγετικό όπλο" του Ινόουε
    "Μίντλμαρτς" της Τζωρτζ Έλιοτ
    "Σιωπή" του Έντο
    "Ανεμοδαρμένα ύψη" (β') της Μπροντέ
    "Ο ηλίθιος" (β') του Ντοστογιέφσκι
    "Υπνοβάτισσα γη" του Μία Κούτο
    "Κίτρινη βροχή" του Γιαμαθάρες
    "Ξύλευση" του Μπέρνχαρντ
    "Τα κύματα" της Γουλφ

    Λέω να σταματήσω εδώ και να σου ευχηθώ
    κάθε καλό για τις μέρες, με πολλά καλά βιβλία και γοητευτικές αναγνώσεις

    ΥΓ. Οι Μεγάλες Προσδοκίες είναι το βιβλίο που πρωτοδιάβασα μετά τα παιδικά αναγνώσματα. Είχε σχισμένο εξώφυλλο και ήταν σε φρικτή έκδοση. Όμως με είχε μαγέψει, σε βαθμό να μην μπορώ να το αφήσω. Να φανταστείς ότι όταν έκλεινε το φως η μαμά μου, διάβαζα με φακό κάτω από τα σκεπάσματα. Είχα μεγάλη αγωνία για την τύχη του Πιπ.
    Εννοείται ότι το έχω διαβάσει 3 φορές και έχω δει όλες τις κινηματογραφικές βερσιόν, από τις οποίες η ασπρόμαυρη είναι μακράν η καλύτερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νιώθω ιδιαίτερα ικανοποιημένη που υπάρχει στη λίστα μου έστω κι ένα βιβλίο που θα ήθελες να διαβάσεις.
      Μου φαίνεται πως θ' αρχίσω να κρατώ κι εγώ σε τετράδιο τους τίτλους με τα βιβλία που διαβάζω. Για την ώρα εκείνο που κάνω είναι να σημειώνω (εφόσον το βιβλίο είναι δικό μου) την ημερομηνία ολοκλήρωσης της ανάγνωσης.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τους τίτλους που μου γράφεις και χαίρομαι που σε έβαλα στη διαδικασία να ανατρέξεις στο τετράδιό σου και να κοιτάξεις τα πιο αγαπημένα σου. Από αυτά έχω διαβάσει μόνο το "Τούνελ" και τα "Ανεμοδαρμένα ύψη", ενώ τον "Άρχοντα των μυγών" τον άφησα στη μέση.
      Ελπίζω η νέα χρονιά να φέρει ακόμα περισσότερα διαβάσματα τα οποία θα μας πάνε ένα βήμα παραπέρα.

      Υ.Γ. Αυτό με τον φακό μου θύμισε τον Τσινάσκι στο "Τοστ Ζαμπόν" :-)
      Είναι η δεύτερη φορά που διαβάζω τις Μεγάλες Προσδοκίες (η πρώτη ήταν στ' αγγλικά, όταν έδινα για πτυχίο). Από τις ταινίες έχω δει μόνο την πιο διαδεδομένη, όμως για να μου προτείνεις την ασπρόμαυρη κάτι μου λέει ότι πράγματι θα είναι η καλύτερη.

      Διαγραφή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...