Σάββατο, 9 Νοεμβρίου 2013

Για την ανταλλαγή των βιβλίων




Τα ψάθινα καπέλα, Λυμπεράκη Μαργαρίτα, εκδ. Κέδρος// Νανά, Ζολά Εμίλ, εκδ. Χ.Κ.Τεγόπουλος


Είναι πολύ όμορφο συναίσθημα να βρίσκεις στην είσοδο του σπιτιού σου-πόσο μάλλον την ημέρα της ονομαστικής σου γιορτής- ένα φάκελο με τα στοιχεία σου γραμμένα από άγνωστο χέρι και μέσα του ένα βιβλίο να σε περιμένει. Ένα βιβλίο με μοναδικό παραλήπτη εσένα…

Οι βιβλιοανταλλαγές υπήρξαν για μένα μια πρωτόγνωρη διαδικασία, η οποία παρά τη γλυκιά γεύση που μου άφησε, νομίζω πως έκανε τον κύκλο της. Τα βιβλία που δεν ανταλλάχτηκαν θα τα δωρίσω στην τοπική βιβλιοθήκη με την ευχή να διαβαστούν και να εκτιμηθούν περισσότερο από μένα.

Στο σημείο αυτό θα μπορούσε εύλογα ν’ αναρωτηθεί κανείς, γιατί να σταματήσει η ανταλλαγή βιβλίων τη στιγμή που έχει λειτουργήσει (στέλνεις βιβλίο-παραλαμβάνεις βιβλίο);

Γιατί:
-χρειάζεται να μεσολαβήσουν περίπου δύο βδομάδες, μία για κάθε αποστολή βιβλίου,
-γιατί μπορεί το ειδοποιητήριο να παραπέσει-όπως συνέβη στη μία περίπτωση με την Μ.Κ. και τρέχα να το βρεις κι αυτό και το βιβλίο,
-γιατί το να εμπιστευτείς τα στοιχεία σου είναι ριψοκίνδυνο και προϋποθέτει το σεβασμό των προσωπικών δεδομένων.


http://w-orry.tumblr.com/


# στην πρώτη φωτογραφία τα βιβλία που μου έστειλαν δύο αναγνώστριες του ιστολογίου σε ανταλλαγή δύο δικών μου. Τις ευχαριστώ θερμά :-)

17 σχόλια:

  1. Πολύ κρίμα που το σταματάς. Πάντως κάθετι στη ζωή έχει και το ρίσκο του, εγώ δεν θα το σταματούσα αν ακόμα χανόνταν το βιβλίο που περίμενα ή που έστελνα, συμβαίνουν αυτά.
    Σχετικά με τα προσωπικά στοιχεία, νομίζω πώς εκεί δεν έχω να κινδυνεύω σε κάτι. Πάντως αν αποφασίσεις να ανταλλάξεις κάποιο βιβλίο σου, εγώ είμαι εδώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη με δελεάζεις τώρα που το πήρα απόφαση,...δε θέλω και πολύ,...

      Διαγραφή
  2. Απλά τα επιχειρήματα σου δεν με πείθουν.
    Όμως δική σου η απόφαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ ξέρεις librarian πως υπάρχει κι άλλος ένας λόγος που με δυσκολεύει στο να πηγαίνω μέχρι το ταχυδρομείο, μιας και δεν υπάρχει και κάποιος άλλος να το κάνει για μένα...

      Διαγραφή
  3. Και εγώ θα συμφωνήσω με την librarian! Τι καμώματα είναι ετούτα! Πότε έκλεισε τον κύκλο του; Κανονικά θα έπρεπε του χρόνου ανήμερα της ονομαστικής σου εορτής να δηλώσεις τη λήξη του εγχειρήματος. Αυτός θα ήταν ένας ολοκληρωμένος κύκλος! Εννοείται ότι όλα αυτά στα γράφω με χιουμοριστική διάθεση, ό,τι θες κάνε, δεν κατακρίνω καμιά επιλογή.

    Είμαι της άποψης ότι δεν αξίζει να στείλεις συστημένο δέμα, είναι τζάμπα λεφτά. Έχω στείλει ένα σωρό βιβλία και δεν έχει χάσει κανένα τον δρόμο του! Ε και αν χαθεί κανένα, καλή καρδιά... ή μάλλον καλή ανάγνωση σε όποιον το βρει!

    Σχετικά με τα προσωπικά στοιχεία, περισσότερο φοβάμαι όταν μερικά μεσημέρια μού τηλεφωνούν στο σπίτι, με χαιρετούν με το όνομά μου και μου προτείνουν να βάλω το νέο πακέτο της νόβα ή μου ανακοινώνουν ότι κέρδισα (λόγω ομορφιάς;) ένα ταξίδι στη Βαρκελώνη και αν θέλω να πάω εκεί πρέπει να ακολουθήσω μια τυπική διαδικασία, που ποτέ δεν ακολούθησα γιατί είναι αργά το μεσημέρι και προτιμώ να κοιμηθώ κανένα μισαωράκι.

    Οι προτιμήσεις και οι επιθυμίες των βιβλιόφιλων είναι εξαιρετικά ευμετάβλητες. Νομίζω ότι, περίμενες από τις βιβλιοανταλλαγές να αποδώσουν γρήγορα καρπούς. Εμένα με ενδιαφέρει απλώς, να υπάρχει η δυνατότητα, ένας βιβλιόφιλος να μπορεί να μου πει: "Προσφέρω ένα Ντίκενς, το θέλεις;" Αν ναι, τότε θα πρέπει να το διεκδικήσω όπως του πρέπει.

    Επίσης, πιστεύω ότι θα ήταν πιο ιντριγκαδόρικο αν έλεγες στο μπλόγκ όχι τα βιβλία που προσφέρεις αλλά τα βιβλία που ζητάς. Επειδή, συνήθως, προσφέρουμε ήσσονος σημασίας βιβλία που δεν θα μας πολυπειράξει να αποχωριστούμε αλλά ζητάμε από την άλλη, βιβλία εξαιρετικής λογοτεχνικής ομορφιάς και ουσίας. Παραδείγματος χάριν, "ζητώ την Πάπισσα Ιωάννα ή τα Ανεμοδαρμένα Ύψη". Μέτα από ένα μήνα, "δε θέλω πια την Πάπισσα Ιωάννα, θέλω τον Μπαρμπα-Γκοριό" και πάει λέγοντας. Με αυτό το σκεπτικό, εγώ θα μπορούσα ακόμα και ν' αγοράσω από το βιβλιοπωλείο ένα βιβλίο που θέλω να διαβάσω από καιρό και αν δεν με ικανοποιήσει τόσο ώστε να θέλω να το έχω στην κατοχή μου (όπως συμβαίνει με πολλά βιβλία που αγοράζω), θα το αντάλλαζα χωρίς δεύτερη σκέψη, διεκδικώντας ένα άλλο με τα κατάλληλα προσόντα για την θέση... της βιβλιοθήκης μου!!

    Φυσικά, επικροτώ την κίνηση να τα δωρίσεις σε τοπικές βιβλιοθήκες. Το μέρος όμως που μένω δεν έχει τοπική βιβλιοθήκη. Θα μείνω λοιπόν αποκλεισμένος και δέσμιος των εκδοτών και των προβεβλημένων απορριμάτων τους; Γιατί να μην γίνει η προσωπική σου βιβλιοθήκη η δική μου δανειστική;;

    Υ.Γ. Χρόνια Πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαραμπού,
      πρώτα απ' όλα να σ' ευχαριστήσω για το χρόνο που αφιέρωσες, ώστε να αφήσεις το σχόλιό σου.
      Όλα όσα μου γράφεις είναι ιδιαίτερα εύστοχα, απλά η δική μου "προσωπική κατάσταση" είναι τέτοια που δυσκολεύομαι στο να πηγαίνω μέχρι το ταχυδρομείο.
      Σχετικά με το αν ένα βιβλίο παραπέσει: στεναχωριέμαι αν ένα βιβλίο που ταχυδρομώ εγώ παραπέσει, γιατί πώς να πείσω κάποιον που δεν τον γνωρίζω ότι πράγματι το έχω στείλει; Ευτυχώς που στη μία περίπτωση το στειλα συνημμένο, οπότε παράπεσε το ειδοποιητήριο. Βέβαια, η κοπέλα με πληροφόρησε πως ταλαιπωρήθηκε μέχρι να το βρει και να κρατήσει στα χέρια της το ίδιο το βιβλίο.
      Βιβλίο που ψάχνω έχει τύχει να ζητήσω από τον λογαριασμό του A BOOK BLOG στο Twitter. Δεν είχα σκεφτεί να το κάνω από εδώ,... Γενικά, η διαδικασία των βιβλιοανταλλαγών ήταν εντελώς αυθόρμητη στη δημιουργία της.
      Σε σχέση με τις αναγνωστικές προτιμήσεις νομίζω πως είναι θεμιτό να αρνηθώ ένα βιβλίο το οποίο δε θα διάβαζα.

      Υ.Γ. Ευχαριστώ από καρδιάς!

      Διαγραφή
    2. Δυσκολεύομαι να φανταστώ γιατί κάποιος σε μια ανταλλαγή βιβλίων θα θελήσει να κοροϊδέψει τον έτερο συμβαλλόμενο. Ή εσύ, να νιώσεις τύψεις επειδή το ταχυδρομείο δεν έκανε σωστά τη δουλειά του. Τι θα κέρδιζα, εγώ ας πούμε, αν σε έπειθα ότι το βιβλίο που μου έστειλες δεν μου παραδόθηκε ποτέ (ενώ θα το κρατούσα ήδη στα χέρια μου) και σε ανάγκαζα (κυρίως εσύ η ίδια θα ανάγκαζες τον εαυτό σου) να αναζητήσεις το μοιραίο βιβλίο και να μου το ξαναστείλεις; Θα κέρδιζα ένα ακόμα ίδιο βιβλίο που θα μου αποδείκνυε κατάμουτρα ότι δεν άξιζα ούτε το πρώτο!

      Η αξία του υλικού του βιβλίου είναι λίγο πολύ δεδομένη και δεν αποτελεί δα και πεδίο έριδας και εξαπάτησης για το ποιος θα πάρει το καλύτερο κομμάτι από τον άλλον! Η ουσία του είναι σχετική και ό,τι για μένα είναι υπερπολύτιμο , για σένα ίσως είναι μια επίμονη ενόχληση. Μέσα από συζητήσεις με μέιλ, οι αναστολές για την ανωνυμία ή ψευδωνυμία του αιτούντος βιβλιοανταλλαγής, αμβλύνονται αν δεν εξαλείφονται πλήρως και δεν απομένει παρά η ολοκλήρωση της ανταλλαγής. Αν υπάρξουν και κάποιες παρεκτροπές, τι να γίνει, το είπε και η librarian, κάθε τι έχει το ρίσκο του.

      Μη νομίσεις ότι όλα αυτά στα γράφω για να σε μεταπείσω... να σε γεμίσω αφόρητες τύψεις επειδή μου έταξες τα βιβλία της Γουλφ... που περιμένω πώς και πώς, σκαρφιζόμενος ολημερίς δεκάδες τρόπους να σε "ρίξω" στην ανταλλαγή μας... προσφέροντάς σου μερικά άθλια βιβλία που ανυπομονώ να διώξω... και μόλις ανοίξεις τον φάκελό σου θα εμφανιστούν λεκιασμένα... μπλιαχ... και στραπατσαρισμένα και μετά βίας θα θυμίζουν βιβλία... καθώς εγώ θα μηρυκάζω την χαιρέκακη πράξη μου... διαβάζοντας Βιρτζίνια Γουλφ στο μπαλκόνι... όχι! όχι!... σε παρακαλώ... μην πιστέψεις ότι αυτός είναι ο σκοπός μου!!!!! :Ρ

      Σας ευχαριστώ πολύ που θεωρείτε τα σχόλιά μου εύστοχα. Επειδή όμως, όπως μας διαβεβαιώνει ο Νίκος Καββαδίας που γνώρισε από κοντά Μαραμπού, πρόκειται σαφώς για ένα βλακώδες ον, οι χαρακτηρισμοί που υπαινίσσονται μιας μορφής ευστροφία, αν μη τι άλλο, το αποπροσανατολίζουν και αμαυρώνουν τη φήμη του, που το θέλει, μοχθηρό και κακότροπο!

      Υ.Γ. Καλή σου μέρα, Α.

      Διαγραφή
    3. Οπωσδήποτε καθετί έχει το ρίσκο του. Δεν έθεσα ζήτημα εξαπάτησης, μονάχα κακοτυχίας και ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων.
      Εγώ σας ευχαριστώ για το χρόνο σας και τη διάθεσή σας να εκφράσουμε τις απόψεις μας γύρω από το ζήτημα της ανταλλαγής των βιβλίων μου.
      Τα βιβλία που υπήρχαν στο σύνδεσμο "Βιβλιοανταλλαγές" αύριο κι όλας θα τα δώσω με μεγάλη μου χαρά στην τοπική βιβλιοθήκη.
      Για εκείνα της Γουλφ, εφόσον τα διαβάσω και γράψω γι' αυτά (γιατί ήδη 1 φορά ματαίωσα την ανάγνωση του "Φάρου", ο χρόνος είχε κυριολεκτικά παγώσει), μπορούμε να ξανασυζητήσουμε.

      Υ.Γ. Καλό απόγευμα, Μαραμπού.

      Διαγραφή
  4. Μια παρατήρηση: στο γραμματόσημο είναι ο Αλιάγας, για τον οποίο τόσος ντόρος έγινε τις προάλλες για το αν πρέπει ή όχι να απεικονιστεί σε γραμματόσημο;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαραμπού σοφή η παρατήρηση του γραμματοσήμου! Μην γνωρίζοντας τον ντόρο μένω άφωνη!
    Μαραμπού μου σπαράζεις την καρδιά με το θέμα της δανειστικής βιβλιοθήκης... έτσι μου έρχεται να έρθω να φτιάξω μία εγώ εκεί.
    Πράγματι οφείλω να πω ότι ακόμα κι αν δεν ανταλλάξεις τα βιβλία που δεν θες το να τα αφήσεις στη βιβλιοθήκη είναι μια σοφή επιλογή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα. Έχω στείλει κι έχω λάβει πολλές φορές βιβλία. Δόξα τω θεώ δεν χάθηκε κανένα. Και δεν ήταν καν συστημένα τα δέματα.
    Αλήθεια η ανταλλαγή είναι μόνιμη ή απλά δανειστική. Ήθελα από καιρό να σε ρωτήσω. Γιατί προσπάθησα να δω ποιο βιβλίο μου θα αποχωριζόμουν και δυσκολευόμουν όλο αυτό τον καιρό να αποφασίσω. Σε ανταλλαγή για χι διάστημα προκειμένου να διαβάσω κάποια που δεν έχω τη δυνατότητα να αγοράσω δεν λέω όχι!
    Συμφωνώ σε πολλά με το σχόλιο του Μαραμπού!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα,
      ίσως τα μπερδέματα με τα δέματα να γίνονται όταν υπάρχουν οικοδομικά συγκροτήματα. Ούτε εμένα μου είχε τύχει στο παρελθόν.
      Η ανταλλαγή ήταν μόνιμη.
      Χαίρομαι που το ιστολόγιό μου σ' έβαλε στη διαδικασία να σκεφτείς ποιο είναι εκείνο το βιβλίο που θα αποχωριζόσουν. Μακάρι να μπορούσε και στην πράξη να προχωρήσει και να ανταλλάξουμε τα βιβλία μας.
      Πράγματι, το σχόλιο του Μαραμπού ήταν εύστοχο και το καταλαβαίνω απόλυτα σε όλα του τα σημεία.
      Ουδείς εκών κακός!
      Καλό βράδυ και σένα!

      Διαγραφή
  7. Χρόνια πολλά Αγγελική μου, να σε χαίρονται όλοι όσοι σε αγαπούν. (σε ξέχασα χθες η...μουλάρα, συμπάθα με, είμαι κάπως ξεμυαλισμένη.)
    Οι βιβλιοανταλλαγές δεν είναι για όλους. Κι εγώ μαγκώθηκα όταν το έκανα. Από την άλλη, πέρα από την ίδια την ανταλλαγή σε βάζει και σε μια διαδικασία επαφής με τον άλλο, μια αίσθηση πως "έχεις ταχυδρομείο" που δεν περιλαμβάνει μόνο τους λογαριασμούς σου. Δεν είμαι ακόμα σίγουρη για το πως νιώθω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ έπιασα τον εαυτό μου να αγχώνεται σε τέτοιο βαθμό που έβλεπα στον ύπνο μου να χάνονται δέματα...
      Όταν είχαμε ανταλλάξει βιβλίο με την librarian δεν είχα αγχωθεί τόσο, όσο με "άγνωστα" άτομα σε μένα, δηλαδή με ανώνυμους σχολιαστές. Από την άλλη, επειδή έχω υπάρξει κι εγώ Ανώνυμη, χωρίς διαμορφωμένο προφίλ στη Google, όφειλα να δείξω κατανόηση, να τους εμπιστευτώ.
      Ίσως αν είχα και κάποιον άλλο να το κάνει για μένα (χειμώνας που έρχεται) να ήταν διαφορετικά,...

      Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές, κι εσύ ό,τι επιθυμείς!
      Να μου φιλήσεις το λεχούδι σου στο ποδαράκι του,...

      Διαγραφή
  8. Kαλημερα.συμφωνω με τον Μαραμπου,τη Librarian,τν Κατερινα,με εσενα......αν θες κατι,ζητα.παρε το ρισκο.ΜΗΝ ΑΓΧΩΝΕΣΑΙ.ΠΕΣ ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ.ισως ξαφνιαστεις απο τν ανταποκριση.(αν και φιλολογος,γραφω με ελαχιστη φροντιδα για στιξη,παραγραφους.....ακομα κι αυτα για εμενα,πλεον,ειναι βαρος.....).Καρβουνη Ανδριανη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ανδριανή,
      μου άρεσε που έγραψες πως συμφωνείς με όλους. Φιλόλογος με δεκτικότητα :-) Προφανώς ο καθένας έχει ένα κομμάτι αλήθειας και δικαίου στο λόγο του.
      Το κακό είναι ότι είμαι γενικά έτσι στη ζωή μου, αγχώδης υπέρ του δέοντος.
      Σ' ευχαριστώ για την ενθάρρυνση, την χρειάζομαι!

      Διαγραφή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...